Desenvolupament:
Prenent com a punt de partida l'emigració europea cap al Nou Món en els grans trasantlàntics de primers del segle XX, l'activitat treballa el concepte d'emigrant i els fluxes de les migracions.
Detalls tècnics:
Durada de l’activitat: 1 hora
Etapa educativa: educació secundària
Preu: 50 € grup de fins a 30 alumnes
Telèfon de reserva: 933 429 929
Detalls tècnics:
Planetari+taller
Durada de l’activitat: 2 hores
Etapa educativa: educació secundària
Preu: 138€ per grup de fins a 30 alumnes
Telèfon de reserva: 93 342 99 29
Desenvolupament:
Es treballaran els conceptes bàsics de la navegació damunt d'una carta nàutica i es farà referència especial al càlcul de les distàncies en relació amb els paral·lels i els meridians.
Detalls tècnics:
Planetari+taller
Durada de l’activitat: 2 hores
Etapa educativa: educació secundària
Preu: 138€ per grup de fins a 30 alumnes
Telèfon de reserva: 93 342 99 29
Aquesta visita guiada per l'exposició 7 vaixells, 7 històries té com a protagonistes indiscutibles uns vaixells que ens il·lustraran sobre el mar, un tema universal: el conflicte, el lleure, el descobriment del món, el transport de mercaderies, la pirateria, el viatge i la vida a bord, i el canvi tecnològic. Històries, en el fons, explicades pels mateixos protagonistes: les embarcacions.
Detalls tècnics:
Durada de l’activitat: 1 hora i 30 minuts
Etapa educativa: Cicles mitjà i superior d'EP
Preu: 70 € per grup de fins a 30 alumnes.
Informació: reserves@mmb.cat
Telèfon de reserva: 93 342 99 29
La Pesca es dirigeix a grups escolars de cicle mitjà i superior de primària i ESO. Cal assenyalar, però, que a causa de la seva flexibilitat, l'activitat admet també grups d'educació especial.
Desenvolupament:
Treball d'investigació sobre les espècies i les arts de pesca. Problemàtica del consum del peix petit.
Taller de pesca per identificar captures i talles.
Visita guiada a peu pel moll de Pescadors.
Detalls tècnics:
Durada de l'activitat: 2 hores
Etapa educativa: Cicle Mitjà i Cicle Superior d'Educació Primària i Educació Secundària.
Preu: 80€ per grup de fins a 30 alumnes
Informació: reserves@mmb.cat
Telèfon de reserva: 93 342 99 29
El seu abast s'estén en una xarxa difosa on es concreten multitud d'activitats que afecten molts aspectes de la vida quotidiana. Totes aquestes activitats només són possibles a través d'un complicat engranatge i en perfecta coordinació entre els diferents operadors de l'entorn portuari que intervenen en el transport de mercaderies, en la seguretat i el tràfic marítims.
Per això, l'objectiu d'aquesta activitat és saber quines funcions té i com s'organitza el Port comercial de Barcelona per entendre una societat moderna com ara la nostra.
Desenvolupament:
Presentació del port de Barcelona i treball d'investigació per conèixer els tipus de vaixells i mercaderies i els treballs de càrrega i descàrrega.
Visita al Port comercial a bord d'una embarcació de vela llatina.
Detalls tècnics:
Durada de l'activitat: 3 hores (No es fa els dilluns)
Etapa educativa: Cicle Mitjà i Superior d'Educació Primària i Educació Secundària
Preu: 150€ per grup de fins a 25 alumnes
Informació: reserves@mmb.cat
Telèfon de reserva: 93 342 99 29
Descripció de l'activitat:
La Mediterrània, amb les seves aigües de color blau, és un mar tancat que concentra una gran activitat humana, agrícola i industrial. El litoral mediterrani té una població que pot arribar als 120 milions de persones en la temporada estival i per les seves aigües hi circula el 30% del petroli destinat a la Unió Europea. Tota aquesta activitat té una repercussió molt gran en els ecosistemes marins del nostre litoral.
L'activitat d'Investiguem el mar es dirigeix a l'alumnat d'Educació Secundària Obligatòria, emmarcada dins del currículum de Ciències Experimentals.
Desenvolupament:
Projecció per ordinador on es presenten les característiques fisicoquímiques de l'aigua de mar, reflexió sobre la contaminació i les alteracions que produeix, i sobre les possibles solucions.
Taller d'anàlisis de les aigües
Posada en comú dels resultats.
Detalls tècnics:
Durada de l'activitat: 3 hores
Etapa educativa: Educació Secundària
Preu: 120 € per grups de fins a 25 alumnes
Informació: reserves@mmb.cat
Telèfon de reserva: 93 342 99 29
Quan viure arran de mar no era indicador de bona qualitat de vida, sinó tot el contrari, a causa dels atacs dels pirates i de les malalties que s'hi covaven degut a les aigües estancades, només els pescadors i les drassanes ocupaven la platja transformant-la en un brogit de gent implicada en la construcció de vaixells, ja fossin de pesca o de mercaderies, alguns dels quals van participar en la carrera de les Amèriques.
Els homes de la mar, gràcies a l'experiència i a l'ús d'estris de navegació que els ajudaven a situar-se durant la navegació, van creuar mars i oceans, van descobrir nous contintents i ens van deixar un llegat que és necessari conèixer.
L'activitat de La navegació tradicional es dirigeix als alumnes de secundària. Els continguts pedagògics d'aquesta activitat s'adapten als continguts curriculars dels diferents nivells escolars i pretén ser una eina útil pel professorat a l'hora d'organitzar el seu programa de treball.
Desenvolupament:
Una hora i mitja de navegació a bord d'un llagut, on es fan diversos tallers relacionats amb la navegació.
Una hora i mitja a l'aula: projecció audiovisual sobre construcció tradicional, taller de treball i resolució del quadern de l'alumnat.
Detalls tècnics:
Durada de l'activitat: 2 hores
Etapa educativa: Educació Secundària
Preu: 150 € per grups de fins a 25 alumnes
Informació: reserves@mmb.cat
Telèfon de reserva: 93 342 99 29