Facturació Electrònica

Instruccions a proveïdors per a
la tramitació de factures

Dades fiscals de l’MMB

CONSORCI DE LES DRASSANES REIALS I MUSEU MARÍTIM DE BARCELONA
Av. de les Drassanes, s/n
08001 Barcelona
CIF: P5800029J

És el primer cop que factureu a l’MMB o heu modificat les vostres dades de facturació o bancàries?

Si és el primer cop que presenteu una factura a l’MMB o heu canviat les dades de facturació, haureu de tramitar la documentació bancària que ens permetrà incorporar al nostre fitxer de creditors les dades necessàries per poder gestionar el pagament de la vostra factura.

Quina documentació bancària heu d’aportar?

Heu d’aportar un certificat digital de titularitat bancària amb signatura electrònica del número de compte que consignareu a la vostra factura. (Antiguitat màxima del certificat: tres mesos des de la data d’emissió del document). La majoria de les entitats bancàries ofereixen la possibilitat de descarregar aquest
certificat a partir de la banca en línia.

Podeu fer-nos arribar el certificat digital per qualsevol d’aquestes vies:

Si no podeu aportar un certificat digital, haureu de presentar l’imprès de sol·licitud de transferència bancària degudament emplenat, signat i amb la conformitat de la vostra entitat bancària:

  • Per correu postal: a l’atenció de la Unitat de Recursos Econòmics a l’adreça fiscal abans indicada.
  • Presencialment: al Registre General de Documents de l’MMB (av. de les Drassanes, s/n, Barcelona) de 10 h a 14 h, de dilluns a divendres (dies laborables).

Com presento la factura?

Els proveïdors de l’MMB que siguin societats anònimes, societats de responsabilitat limitada, unions temporals d’empreses i la resta d’entitats definides a l’article 4 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, tenen l’obligació de presentar factures electròniques al punt general d’entrada habilitat amb aquesta finalitat.
La resta d’empreses que operen amb l’MMB també poden fer ús d’aquesta modalitat de manera voluntària.

El Consorci de les Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona ha implementat el punt general d’entrada de factures electròniques de proveïdors a través del servei d’e.FACT del Consorci AOC. Podeu fer-nos arribar les vostres factures electròniques les 24 hores del dia, cada dia de l’any, a la nostra bústia:

Indiqueu els codis DIR3 a la vostra factura electrònica

Segons l’Ordre HAP/1074/2014, de 24 de juny, per la qual es regulen les condicions tècniques i funcionals que ha de reunir el punt general d’entrada de factures electròniques, tota factura electrònica adreçada a una Administració Pública ha d’incloure obligatòriament tres codis per identificar el destinatari o centre gestor, els anomenats codis DIR3 (l’oficina comptable, l’òrgan gestor i la unitat tramitadora), a fi d’assegurar que les factures arribin ràpidament al seu destinatari.
Els codis dels òrgans gestors que heu de consignar a les factures electròniques que emeteu a l’MMB per als tres nivells obligatoris requerits són els següents:


CODIS DIR-3

Òrgan gestor
Unitat tramitadora
Oficina comptable

I00000302
I00000302
I00000302

S’hi pot afegir documentació complementària?

Sí, les factures poden venir acompanyades de fitxers adjunts, amb la documentació complementària que considereu adient.

Presentació de factura en paper

L’MMB ofereix la possibilitat de presentar la factura en paper per als proveïdors que no estan definits a l’article 4 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic. Bàsicament, professionals autònoms i entitats estrangeres.
Si esteu inclòs en aquest supòsit i heu decidit presentar la factura en format paper, ens l’heu de fer arribar per una d’aquestes vies:

  • Per correu postal: a l’atenció de la Unitat de Recursos Econòmics al’adreça fiscal abans indicada.
  • Presencialment: al Registre General de Documents de l’MMB (av. de les Drassanes, s/n, Barcelona) de 10 h a 14 h, de dilluns a divendres (dies laborables).

Aquests proveïdors tenen, igualment, l’opció de presentar factura electrònica.

Pels seus avantatges respecte de la factura en format paper, recomanem a tots els proveïdors l’enviament de factura electrònica:
– per a un tràmit més àgil, eficient i sostenible
– amb més garanties de seguretat, privacitat i veracitat de les dades

Quin és el nostre termini de pagament?

El pagament de les factures es fa en un màxim de 60 dies, a comptar a partir de la data del registre d’entrada del document/factura a l’MMB, per transferència bancària al compte bancari acreditat amb la documentació aportada.


Per a qualsevol consulta addicional respecte de temes de facturació us podeu adreçar a informacio@mmb.cat.