Cloenda del programa educatiu Vendée Globe 2020 amb Dídac Costa

  • Educació
  • 26.03.2021

Acte de cloenda amb el regatista barceloní Dídac Costa i els centres educatius que han pariticipat en el seguiment de la Vendée Globe 2020.

Des que la Vendée Globe 2020 va fer el tret de sortida el passat 8 de novembre, 37 centres educatius i 2.262 alumnes han participat en les diferents activitats que ha proposat el programa educatiu “Seguiment d’una volta al món”, desenvolupat pel Museu Marítim de Barcelona i la Fundació Navegació Oceànica de Barcelona.

Com a cloenda del que ha estat valorat pels docents i l’alumnat com a una “experiència molt enriquidora”, s’ha dut a terme una xerrada virtual amb els centres educatius on, el regatista barceloní Dídac Costa que ha participat per segona vegada en la regata considerada l’Everest de la navegació, ha pogut compartir la seva segona volta al món en solitari i sense escales amb els nois i noies.

Experiències compartides

D’una banda, la xerrada ha tingut un moment per compartir amb el navegant tota la feina que els centres educatius han dut a terme durant els tres mesos que ha durat la regata.

Escola Els Pins (Barcelona).

Tot i que a la jornada s’ha visualitzat només un resum, els centres han generat nombrosos vídeos i materials que es poden visualitzar al perfil d’Instagram del programa educatiu, on no només es mostra el treball a l’aula, sinó que també es posen de manifest les emocions viscudes per part de l’alumnat.

Col·legi Sant Francesc (Palma de Mallorca).

De fet, un moment emocionant de la xerrada ha estat quan el navegant ha agraït i ha signat els dibuixos que l’han acompanyat durant els noranta-set dies, per tal de retornar-los als centres educatius i els puguin tenir com a recordatori de tot el que ha significat aquesta experiència compartida entre els centres educatius i el regatista barceloní.

La segona volta al món de Dídac Costa

Al llarg de dues hores, Dídac ha respost les preguntes de l’alumnat, molt contents i contentes de poder parlar i compartir amb qui ja s’ha convertit un dels seus referents i ídols esportius.

Entre els temes tractats, l’alumnat ha mostrat interès per conèixer com ha estat la vida a bord dels Imoca 60, quines ha estat les seves pors i emocions durant la regata, com a enfrontat tota mena de perills, entre ells, la col·lisió amb una balena, i quins són els seus plans de futur pel que fa a la vela oceànica.

Escola Serraparera (Barcelona)

Durant l’acte, Dídac ha agraït molt el suport que ha rebut per part dels centres educatius que han fet el seguiment de la regata.

  • segueix-nos

  • web mmb

  • subscriu-te!

    al butlletí