Aprenem del passat

  • Educació
  • 11.06.2018

Dins el projecte Apadrina el teu equipament els alumnes 6è de primària de l’Escola Jacint Verdaguer de Barcelona, ha volgut treballar amb el Museu Marítim i desenvolupar un projecte centrat en els grans descobriments a l’època moderna, i la tecnologia que els va fer possible.

Un dels objectius del Museu Marítim de Barcelona és el de fer realitat projectes educatius de llarga durada, que van més enllà de la simple visita al museu, i que ajuden a assolir els objectius d’aprenentatge definits pels equips docents dels centres educatius i construïts de manera compartida amb el Museu. Un d’aquests projectes ha estat el de l’escola Jacint Verdaguer, el qual va plantejar una proposta en què l’alumnat havia de posar-se en la pell dels navegants del segle XVI i XVII, i trobar la manera de representar l’espai, fent servir els mateixos instruments que utilitzaven els mariners d’aquella època.

El projecte, treballat conjuntament entre els tècnics d’educació del Museu i l’equip docent de cicle superior del centre, ha consistit en la construcció i l’ús de dos instruments de navegació: el compàs i el quadrant. Amb el primer, l’alumnat han pogut determinar la direcció del nord magnètic, i a partir d’aquí, orientar-se sobre un mapa i en la realitat; amb el segon, han pogut localitzar un estel per determinar la latitud, una de les dues coordenades necessàries per conèixer la posició sobre el mapa.

El projecte s’ha presentat al públic en una exposició que s’ha pogut visitar en el vestíbul de l’MMB. Aquesta exposició, sota el títol “Aprenem del passat”, ha estat dissenyada, i confeccionada pel mateix alumnat, el qual ha portat a terme també visites guiades a les seves famílies i companys.

  • segueix-nos

  • web mmb

  • subscriu-te!

    al butlletí