L’ACTITUD CREATIVA
- Educació
- 15.02.2012
Recursos per generar idees i materials
XV Jornades de Museus i Educació
Segon debat
El creatiu no neix, sinó que es fa a través d’accions concretes, de petits gestos que permeten donar resposta a necessitats externes. En el moment de plantejar una activitat nova, podem actuar de moltes formes diferents: fer les coses com sempre les hem fet, buscar activitats que es fan a altres llocs o intentar innovar fent propostes originals.
Seguint el consell dels especialistes en creativitat, si volem innovar cal tenir en compte una sèrie de paràmetres:
- Tria actuar de forma creativa. Una persona pot decidir fer les coses d’esma, tal i com les ha fet sempre, o buscar donar resposta d’una manera nova, sense quedar-se amb el que ja es té. Ser una persona creativa és sobretot qüestió de voluntat.
- Diverteix-te. Em vaig plantejar si aquesta hauria de ser la primera o la segona de les accions. Crear ha de ser divertit, ha de permetre buscar idees boges, provar-les sense por a equivocar-se.
- Defineix els objectius. Crear no és inspiració, és ofici. En el moment de plantejar una nova activitat cal tenir clar què es vol aconseguir, quins paràmetres volem que tingui l’activitat i definir-los de la millor manera possible. I si aquesta està per escrit, millor.
- Busca allò que és evident… i trenca-ho. Quan comencem a plantejar una idea, molts cops ens ve una proposta al cap que funciona però que és clàssica. Apuntem la idea i deixem-la per si de cas, i a partir d’aquí es pot analitzar quines altres idees poden sortir que aprofitin allò que té de positiu la idea inicial i que l’enriqueixin. Quins elements poden desafiar les suposicions més evidents?
- Cerca moltes solucions. Aquest aspecte té molt a veure amb l’anterior. No es tracta de buscar només una resposta, sinó de buscar un ventall molt ampli i divergent i des de molts punts de vista per poder triar quin sembla que és el més adequat.
- Escriu i analitza totes les idees. Tot s’aprofita. Cada idea, per senzilla que sigui, és la porta d’entrada a una gran idea. Escriu-les totes, endreça-les bé i, quan en tinguis una bona quantitat, decideix què aporta cadascuna. Si deixem que les idees marxin sense treure-les profit. perdrem moltes oportunitats.
Bonus track
Per fer bullir l’olla
Quines d’aquestes accions fas habitualment? N’afegiries alguna? I com es materialitzen en exemples concrets?
Oriol Ripoll: Creació de projectes a Jocs al segon
Traducción al castellano
View more documents from MuseuMaritim.
TAMBÉ ET POT AGRADAR...
-
Educació 29.10.2024
LA REGATA CONTINUA A L’AULA
-
Educació 03.10.2024
XXIV JORNADES DE MUSEUS I EDUCACIÓ: MIRADES IMPOSSIBLES
-
Educació 25.09.2024
La màgia dels vaixells voladors
-
Educació 16.09.2024
Els museòlegs premien el programa ‘22 dies en 22 peus’
-
Educació 04.07.2024
La navegació esportiva del segle XXI arriba als instituts
-
Educació 28.06.2024
PENÉLOPE, LA MAR ÉS TEVA
-
Educació 24.06.2024
COMPETIR A MAR
-
Educació 20.06.2024
ORGULL DE MUSEU 2024
-
Educació 30.05.2024
Vaixells voladors a la Festa de la Ciència
-
Educació 21.05.2024
FES ENTRAR EL MAR A L’AULA. CURS 2024-2025
-
Educació 14.05.2024
CONNECTADES PER MAR
-
Educació 13.05.2024
LE MUSÉE MARITIME DE BARCELONE, EN FRANÇAIS
-
segueix-nos
-
web mmb