EL MUSEU MARÍTIM SUPERA ELS 200.000 VISITANTS

  • El museu
  • 31.01.2023

El Museu Marítim de Barcelona incrementa el nombre de visitants i usuaris i recupera el 80% de públic que rebia abans de la pandèmia.

El Museu Marítim de Barcelona s’apropa a les dades de 2019, amb 215.953 visitants i una mitjana mensual de gairebé 18.000 visitants. En 2019, la xifra total va arribar a 265.459, amb una mitjana mensual de 22.121 persones.
 
Novament, el públic turista encapçala el major nombre de visitants amb un 58%,  tot i que el públic local –que ha estat un 35%- , ha crescut 17 punts respecte del 2019.
 
França, els Estats Units i Barcelona encapçalen les principals procedències del públic que s’acosta al Museu, seguits d’Alemanya i Itàlia. Cal destacar que els visitants nacionals suposen un 5% del total, 2 punts més que en el 2019. Pel que fa la resta de Catalunya, els visitants representen el 2%.
 
Les exposicions temporals atrauen nous públics
 
Durant l’exercici 2022, el Museu Marítim ha comptat amb vuit exposicions temporals que han  atret  més  de 35.000  persones. Entre totes elles, destaquen Bromolis, Fotografia pictorialista de Pla Janini – que ha rebut més de 20.000 visites-, o la mostra Sirenes en trànsit amb gairebé 11.000 usuaris. Aquesta última, juntament amb  l’exposició Jo, de petita, sempre anava al moll, han permès atraure nous públics, posant de manifest el compromís del Museu en el desenvolupament de noves narratives com ara, el paper de la dona al mar o la mirada LGTBIQ+ en l’imaginari marítim.

Enguany,  també s’han dut a terme programes d’activitats vinculats a les diferents propostes expositives adreçats a diferents públics. Entre els 242.677 usuaris totals, destaquen l’augment de la presència de públic familiar on, activitats com ara la Festa de la Pesca o el conta-contes sobre la pescadora Maribel Cera –dins el cicle Petites històries, grans dones-, van atraure més de 500 persones.

L’aposta del Museu Marítim per atendre la diversitat, ha consolidat també diversos programes i activitats adreçades a públic amb capacitats diverses. Un exemple d’això ha estat la col·laboració que s’han dut a terme amb l’associació Veles per l’Alzheimer, entre d’altres, cosa que ha permès atendre més de 700 persones, el que suposa gairebé un 12% del total de públic general que ha participat en una activitat al Museu.

Les propostes adreçades al públic virtual han captat  4.007 usuaris. Algunes d’aquestes propostes han estat el Concurs de Microrelats Marítims, o l’itinerari proposat de Google Maps On s’amaguen les sirenes dins la mostra Sirenes en trànsit, que va rebre 3.779 visualitzacions.

  • segueix-nos

  • web mmb

  • subscriu-te!

    al butlletí