L’MMB recupera l’afluència de visitants

  • El museu
  • Patrimoni
  • 01.03.2022

El Museu Marítim de Barcelona incrementa el nombre de visitants i usuaris, i recupera gairebé la meitat de l’afluència de públic que rebia abans de la pandèmia.

L’any 2021, l’MMB ha rebut 117.002 visitants, el que suposa un increment del 80% respecte al 2020. Els efectes de la pandèmia però, encara s’han deixat notar: el 2021 ha permès recuperar el 44% de visitants respecte al 2019, quan es van rebre 265.459 visitants.

La recuperació d’afluència de públic ha estat principalment en les visites al Museu, mentre que l’altre seu, el pailebot Santa Eulàlia, ha rebut un 68% menys de visitants respecte al 2019. L’embarcació, que tradicionalment participa en festivals marítims al llarg de la costa catalana, ha vist reduïda la seva activitat considerablement, cosa que ha afectat al total d’afluència de públic.

Perfil del visitant de l’MMB

La pandèmia ha provocat un canvi important pel que fa la procedència del públic individual. Tot i que el públic turista comença a recuperar-se respecte a l’any passat, el públic local continua suposant el 57,6% dels visitants mentre que el públic turista representa el 34,6%, sent el públic francès el majoritari. Pel que fa la resta de Catalunya i la resta d’Espanya, els visitants representen el 2,4% i el 5,6% respectivament.

Pel que fa al perfil dels visitants de l’MMB, destacar que el 50% dels visitants té entre els 30 a 49 anys, amb un percentatge superior d’homes (58%). El fet de comptar amb major quantitat de públic local, fa que augmenti també el nombre de visitants que repeteixen la visita al Museu, arribant a un 25%. El públic de l’MMB normalment visita el museu en família i amb amics (34%) o en parella (31%).

Tornen els programes d’activitats presencials 

Tot i les restriccions que en alguns casos encara han estat presents al llarg de l’any, en general s’han pogut desenvolupar els diferents programes d’activitats que ofereix el Museu. De fet, aquest any s’han atès a 134.762 usuaris presencials, i 2.371 usuaris virtuals.

Durant l’exercici 2021, el programa d’exposicions ha comptat amb un total de 112.940 visites, de les quals 74.384 han estat a l’exposició permanent del Museu i 16.614 al pailebot Santa Eulàlia. Tanmateix, les exposicions temporals al Mirador han registrat 21.942 amb les mostres Vendée Globe 2020. En solitari al voltant del món i El desig és tan fluid com la mar, la qual ha tingut molt bona acollida. Altres propostes han estat Imatges trobades. La Barcelona marítima de postguerra o les mostres Mestres d’aixa de butxaca i Traspassant mars i murs.

Tot i les restriccions, altres programes adreçats als diferents públics presencials han acollit a 14.886 escolars, 988 usuaris d’activitats familiars i 4.441 visites pel que fa al públic general.

  • segueix-nos

  • web mmb

  • subscriu-te!

    al butlletí